ابزارهای پویش امنیتی ScannerTools, محصولات

پویشگر امنیتی Splunk

پویشگر امنیتی Splunk

پویشگر امنیتی Splunk

پویشگر امنیتی Splunk نرم افزاری است که عمدتاً برای جستجو، نظارت و بررسی Big Data تولید شده توسط ماشین از طریق رابط کاربری تحت وب استفاده می شود. این ابزار، ثبت، نمایه سازی(ایندکسینگ) و ارتباط داده های واقعی را در یک محیط قابل جستجو انجام می دهد که از طریق آن می تواند نمودارها، گزارش ها، هشدارها و داشبورد های مختلف را ایجاد کرد. این هدف برای ایجاد خوانایی داده های تولید شده توسط ماشین در سراسر سازمان است. اسپلانک قادر به تشخیص الگوهای داده، تولید معیارها، تشخیص مشکلات و استفاده از هوش ماشین برای اهداف عملیات تجاری است. اسپلانک یک فناوری است که برای مدیریت برنامه ها، امنیت و انطباق استفاده می شود، و همچنین برای تجزیه و تحلیل کسب وکار کاربردی است.

Splunk  یک سکو (پلت فرم) دیجیتالی شده است که در دستیابی به داده های تولید شده از دستگاه ها به ما کمک می کندتا این داده ها مفید و ارزشمند شوند. پردازش و تجزیه و تحلیل حجم عظیمی از داده ها یکی از بزرگترین چالش ها است، زیرا داده های زیادی در بخش IT و سیستم های آن وجود دارد. در این شرایط، اسپلانک برای مقابله با اوضاع نقش اساسی دارد.به عنوان مثال، فرض کنید شما یک مدیر سیستم هستید و باید دریابید که چه اشتباهی در دستگاه و یا سیستمی که با آن کار می کنید وجود دارد. به داده های تولید شده در دستگاه نگاهی بیندازید تا از آنها ایده بگیرید.ساعتها طول می کشد تا بفهمید چه مشکلی در سیستم شما وجود دارد.اکنون، این جا زمانی است که Splunk  وارد صحنه می شود. این ابزار کلیه کارهای سنگین را برای شما انجام می دهد، یعنی پردازش کل داده های ایجاد شده توسط دستگاه ها و سیستم های شما، و پس از به دست آوردن داده های مربوطه، پیدا کردن مشکلات بسیار ساده تر خواهد بود.

مزایای استفاده از اسپلانک:

  •  ایجاد گزارش های تحلیل شده همراه با نمودارها و جداول مربوطه.
  •  پیاده سازی آسان و منعطف.
  • شناسایی داده های مخرب / مفید در بین اطلاعات شما که باعث صرفه جویی در زمان جستجو میگردد.
  • سطح بالای سازگاری با داده‌های مختلف.
  • هزینه خرید به مراتب پایین تر نسبت سایر رقبا از جمله  HP ArcSight و IBM Qradar
  • قابلیت پیاده‌سازی به صورت Cloud، On-Premise و ترکیبی از این دو حالت.

پس از معرفی و توضیح مختصر درباره ی ابزار اسپلانک و همچنین اشاره گذرا به برخی از ویژگی های آن ، وقت آن است که برای استفاده از این ابزار ، لایسنس آنرا تهیه کنیم.

برای دریافت لایسنس شما نیاز به دانستن میزان ترافیک ورودی/خروجی شبکه خود را دارید که پارامتر اصلی تعیین قیمت می باشد. در ادامه فرمول محاسبه قرار داده شده است. نکته مهم این است که قیمت لایسنس این ابزار گران بوده و بیشتر برای موسسات و مراکز بزرگ مورد استفاده قرار میگیرد، در نظر داشته باشید که این لایسنس میبایست در پروفایل اختصاصی به نام سازمان شما و بصورت کامل تحویل گردد در غیر اینصورت امکان استفاده از یک لایسنس بصورت اشتراکی Share وجود داشته و صدمات جبران ناپذیری را به سازمان وارد خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *