فایروال Firewall, فایروال UTM, محصولات

محافظت به سبک SOPHOS

آنتی ویروس SOPHOS

 SOPHOS

با توجه به اینکه هر روز از روش های جدید و متعددی جهت اجرای حملات سایبری به شبکه داخلی استفاده می شود . این نیاز احساس می شود که سازمان ها از سیستم های یکپارچه امنیتی، همانند Next Generation Firewall و Unified Threat Management استفاده کنند تا کلیه نیازهای مدیران شبکه را برای برقراری امنیت شبکه تامین نمایند. یکی از شرکت هایی که محصولات امنیتی و آنتی ویروس تولید میکند شرکت SOPHOS میباشد.

شرکت SOPHOS

شرکت سوفوس با تولید محصولات آنتی ویروس و رمزنگاری در سال 1985 شروع به فعالیت نمود و در حال حاضر، افراد زیادی از محصولات این شرکت استفاده می‌ کنند. این شرکت امنیتی، تمرکز خود را بر روی ساده سازی و یکپارچه سازی راه کارهای امنیت شبکه گذاشته است. Sophos توانسته است در زمینه های مختلف امنیت شامل: نرم افزار، سخت افزار، ارتباطات، رمزنگاری، امنیت شبکه، امنیت پست الکترونیکی و امنیت دستگاه های همراه، محصولات مختلفی ارائه نموده و بیش از هرچیز، در زمینه سخت افزارهای UTM Sophos، دستگاه هایی با کارایی بالا و بهینه سـازی شده عرضه نماید.

برای شبکه ها با n تعداد کاربر، این قابلیت فراهم شده است که امکانات امنیتی قدرتمند Sophos را با کمک یک واسط تحت web، در اختیار داشته و به آسانی آن را مدیریت کرد. در بخش سخت افزار و زیر مجموعه UTM ها ، SOPHOS در دو سری مجزا SG و XG تقسیم بندی شده که شایان ذکر است، سری SG دیگر تولید نشده و جایگزین آن سری XG می باشد.

نحوه تهیه لایسنس SOPHOS

شما برای راه اندازی سخت افزارهای سوفوس (فایروال) نیاز به تهیه لایسنس دارید. لایسنس تهیه شده بنا بر نیاز سازمان و متناسب با زیرساخت شبکه تهیه شده و میبایست در پروفایل اختصاصی به نام سازمان (مشتری) تحویل گردد. در غیر اینصورت شما نه تنها صاحب لایسنس نیستید بلکه برای تمدید مجدد آن در موعد سررسید مجبور به تهیه آن از همان تامین کننده قبلی خواهید بود، زیرا که سوفوس آن شرکت را به عنوان صاحب لایسنس تلقی کرده و پروفایل به نام و در اختیار تامین کننده می باشد.

لازم به توضیح است در سری محصولات SG ، یکی از پارامترهای مهم اثبات مالکیت و همچنین تمدید مجدد، ACT Key میباشد که تامین کننده موظف به ارائه آن به خریدار نهایی است.

همچنین اگر شما از محصولات سری قدیمی SG سرویس دریافت میکنید، میتوانید به راحتی به سری محصولات جدید XG مهاجرت نمایید. کافیست هنگام تهیه لایسنس، از لایسنس New برای سری XG بهره بگیرید. این مهاجرت در محصولات Cyberoam نیز قابل اجراست.

در ذیل به برخی از مزایای استفاده از فایروال های SOPHOS اشاره میکنیم:

  • قدرتمند و اقتصادی
  • توقف تهدیدات ناشناخته توسط فایروال
  • استفاده‌از هوش مصنوعی
  • شناسایی اکسپلویت ها
  • سازگاری با تجهیزات و زیرساخت شبکه سازمان
  • ارائه راهکارهای عالی برای Accounting
کارایی لایسنس ها

همانطور که پیش تر اشاره شد، برای استفاده از محصولات سخت افزاری سوفوس (فایروال ها)  نیاز به لایسنس دارید که در ادامه به انواع لایسنس و کارایی آن ها اشاره میکنیم :

نکات مهمی که میبایست در خرید لایسنس مد نظر قرار دهیم :
  • دریافت و درخواست ثبت لایسنس در پروفایل اختصاصی
  • انتخاب نوع لایسنس متناسب با نیاز سازمان
  • ارائه بستر مناسب از طرف تامین کننده و یا خریدار برای جلوگیری از بلاک شدن لایسنس و دستگاه
  • بروز رسانی لایسنس از طریق سرورهای اصلی SOPHOS

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *