محصولات, مدیریت و نظارت Monitoring

نظارت و مانیتورینگ PRTG

نظارت و مانیتورینگ PRTG

نظارت و مانیتورینگ PRTG

PRTG Network Monitor  نرم افزاری قدرتمند برای نظارت و مانیتورینگ بر شبکه و سیستم های مبتنی بر ویندوز است. این نرم افزار برای شبکه های کوچک، متوسط و بزرگ مناسب است و قادر به نظارت بر شبکه های LAN، WAN، WLAN و VPN می باشد. شما همچنین می توانید وب سایت ها، ایمیل ها و پرونده های سرور، سیستم های لینوکس، ویندوز، روترها و بسیاری دیگر را تحت نظارت داشته باشید.

PRTG Network Monitor یک حالت کشف خودکار دارد که سطوح از پیش تعریف شده یک شبکه سازمانی را اسکن می نماید و یک لیست دستگاه از این داده ها را ایجاد می کند. در مرحله بعدی با استفاده از پروتکل های مختلف ارتباطی می توان در مورد دستگاه های شناسایی شده، بازیابی کرد. این نوع پروتکل ها، Ping، SNMP، WMI، NetFlow، jFlow، sFlow هستند اما همچنین ارتباط از طریق DICOM یا RESTful API امکان پذیر است. در زمان آموزش نصب و راه اندازی نرم افزار prtg فقط برای سیستم های Windows قابل دسترس است. همچنین این نرم افزار راه حل نظارت مبتنی بر ابر PRTG hosted by Paessler را ارائه می دهد.

معرفی بخش های مختلف نرم افزار:  (در این قسمت سه بخش مهم نرم افزار PRTG توضیح داده می شود)

Network Autodiscovery 

PRTG می تواند با پینگ محدوده IP مشخص شده، بخش های شبکه را اسکن می کند. به این ترتیب PRTG  به طور خودکار طیف گسترده ای از دستگاه ها و سیستم ها را شناسایی می کند. این کار موجب صرفه جویی در مقدار زیادی کار پیکربندی می شود و شما می توانید شروع به مانیتورینگ شبکه خود کنید.

Maps

با PRTG Maps شما می توانید صفحات وب را با داده های حاصل از مانیتورینگ، به صورت به روز، بصورت دلخواه ایجاد کنید. شما حتی می توانید نقشه ها را با داده های حاصل از مانیتورینگ خود، در دسترس عموم قرار دهید تا کارشناسان دیگر بصورت لحظه ای آن را مشاهده کنند

Alerts

PRTG وقتی هشدار غیرمعمولی را می بیند، به شما در جهت رفع آن هشدار می دهد. با استفاده از برنامه های رایگان موجود برای اندروید، iOS و ویندوز فون، شما می توانید این هشدارها را بصورت مستقیم بر روی تلفن همراه خود دریافت نمایید. این هشدارها به راحتی می توانند از طریق ایمیل یا SMS به شما اطلاع داده شود

قابلیت های ابزار PRTG به اختصار عبارتند از :

  • تشخیص خودکار دستگاه های موجود در شبکه پس از نصب
  • رابط کاربری تعاملی و قابل تنظیم
  • نظارت کامل و دقیق بر کلیه دستگاه های موجود در شبکه
  • نمایش تنظیمات پیکربندی به صورت سلسله مراتبی درختی با پشتیبانی از ویژگی ارث بری تنظیمات
  • معماری مدرن و عملکرد بهینه نرم افزاری
  • کنترل پهنای باند مورد استفاده
  • بیش از ۵۰ نوع سنسور به منظور فراهم آوردن یک نظارت جامع در شبکه های کوچک یا بزرگ
  • نظارت بر کارایی و در دسترس بودن اجزای شبکه
  • امکان کنترل روترها و سوئیچ های شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *