محصولات, مدیریت و نظارت Monitoring

مانیتورینگ با مدیریت Solarwinds

مانیتورینگ با مدیریت SolarWinds

مانیتورینگ با مدیریت Solarwinds

نظارت و رسیدگی به حل مشکلات شبکه به تنهایی کافی نیست و لازم است گزارش‌هایی درباره عملکرد شبکه، مشکلات به وجود آمده و تغییرات انجام شده با هدف حل مشکلات مکتوب شود تا فرآیند پیگیری تغییرات در آینده به سادگی امکان‌پذیر باشد. ابزارهای زیادی با هدف نظارت بر پهنای باند، حصول اطمینان از صحت سلامت شبکه و تجهیزات تحت شبکه طراحی شده‌اند. شرکت SolarWinds با سابقه درخشان در زمینه ساخت نرم‌افزارهای نظارتی موفق به ساخت ابزارهای مهمی شده که از آن جمله می‌توان به نرم‌افزار مانیتورینگ عملکرد شبکه، نرم‌افزار مانیتورینگ برنامه‌های کاربردی و سرور، نرم‌افزار تحلیل‌گر ترافیک جریان شبکه، نرم‌افزار مدیریت پیکربندی‌ها و…. اشاره کرد.

ماژول APM (Application Performance Monitor)

این ابزار شامل ماژولهاییست که هر کدام نقش و کارایی مخصوص به خود را دارا هستند. مدیر و ناظر شبکه برای نیاز خود ملزم به انتخاب ماژول مربوط به نیازش خواهد بود که به اختصار به شرح برخی از آنها خواهیم پرداخت.

امکان کنترل و مدیریت عملکرد نرم افزارهای سازمانی، سرورهای فیزیکی و مجازی، سخت افزار، پردازش ها و عملکرد سیستم عامل را در سطح شبکه های Enterprise و با کمترین هزینه تامین می کند. این ماژول دارای قابلیت راه اندازی بسیار آسان و سریع می باشد. بطوریکه پس از نصب نرم افزار و انتخاب نرم افزار و سرورهای مورد نظر بطور خودکار آنها را شناسایی کرده و اطلاعات، گزارشات و پیغام های مربوطه را در یک داشبورد مجتمع نمایش می دهد.

ماژول NPM (Network Performance Monitor)

این ماژول با تامین اطلاعات حیاتی مورد نیاز، به شما کمک می کند تا بتوانید شبکه در حال توسعه خود را به خوبی مدیریت کنید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا به سرعت ایرادات عملکردی شبکه را شناسایی و عیب یابی کرده و قبل از آنکه سیل تماس های تلفنی ناشی از قطعی شبکه به سوی شما روانه شود، اقدام به برطرف کردن آن نمایید. نرم افزار Orion NPM از نظر راه اندازی، استفاده و نگهداری آسانترین نرم افزار در مقایسه با نرم افزارهای مشابه می باشد.

ماژول NCM (Network Configuration Manager)

این ماژول با تسهیل مدیریت در شبکه به ویژه در شبکه هایی که از تجهیزات با برندهای مختلف در ساختار آن استفاده شده است، ابزار جامع مانیتورینگ تحت وب را به همراه سادگی و سهولت دسترسی به اطلاعات پیکره بندی تجهیزات در شبکه را فراهم می آورد. همچنین با کنترل مستمر تنظیمات در تجهیزات موجود، هرگونه تغییر به وجود آمده در آنها را بطور آنی به اطلاع شما می رساند؛ تا نسبت به رفع مشکلات احتمالی اقدامات اولیه انجام شود. با استفاده از این ماژول شما قادر خواهید بود تا اشکالات بوجود آمده در تجهیزات را بدون نیاز به برقراری ارتباط Telnet یا SSH ، برطرف نمایید.

ماژول LEM (Log & Event Manager)

این نرم افزار جدیدترین عضو خانواده SolarWinds  می باشد که براساس تکنولوژی TriGeo تولید شده است. این محصول قدرتمند با تلفیق تحلیل بلادرنگ لاگهای تولید شده، ارتباطات بین وقایع و امکان جستجوی اختصاصی امکان مشاهده، کنترل و تامین امنیت را فراهم آورده است. راه اندازی و کاربری این نرم افزار بسیار آسان بوده ضمن تامین مجموعه گزارشات غنی و امکان تحلیل و مدیریت لاگها و وقایع شما را از نرم افزارهای گران قیمت و راه حل های پیچیده بی نیاز می سازد.

لازم به توضیح است که هر ماژول محدوده ی تعدادی مشخصی دارد. به عنوان مثال برای ماژول APM حداقل سفارش بین 1 تا 50 عدد خواهد بود که در برخی از ماژولها علاوه بر محدوده های مشخص شده ، نوع نامحدود نیز موجود است. پس برای انتخاب یک ماژول، تعداد NOD ها مهم و تاثیر گذار در قیمت نهایی آن خواهد بود.

پشتیبانی از انواع نودهای شبکه، تنوع گزارش، سادگی نصب و راه اندازی، قابلیت اطمینان، تحمل بار پردازشی در شبکه های بزرگ و مانیتورینگ وضعیت سلامت شبکه برخی از ویژگیهای استفاده از ابزار مانیتورینگ Solarwinds می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *